Lancering nieuw marketingcommunicatieconcept Utrecht Toerisme & Recreatie (UTR) groot succes.

De lancering van het nieuwe marketingcommunicatieconcept van Utrecht Toerisme & Recreatie (UTR) op 13 januari jl. is een succes gebleken. Een groot aantal gasten was aanwezig bij de aftrap van deze nieuwe strategie en de introductie van de vernieuwde website www.UtrechtYourWay.nl. De heer J. Ekkers (gedeputeerde provincie Utrecht) en mevrouw M. Spit (wethouder gemeente Utrecht) waren de eerste bezoekers van dit hernieuwde webportal. Om ook bij het grote publiek de unieke strategie en website te promoten had UTR een speciale actie opgezet gedurende de Vakantiebeurs 2009. Met maar liefst 30.000 deelnemers mag gesteld worden dat deze promotionele actie zeer geslaagd is.

Door: Ecktiv Redactie

Na een aantal jaren van afwezigheid was UTR dit jaar weer vertegenwoordigd op de Vakantiebeurs. Natuurlijk is dit het platform om informatie over de vele toeristische en recreatieve activiteiten in de provincie Utrecht te presenteren. Daarnaast bood deze beurs UTR de mogelijkheid om zijn nieuwe marktbenadering aan een groot publiek te tonen. Om bezoekers van de Vakantiebeurs kennis te laten maken met dit unieke marketingcommunicatieconcept - gebaseerd op zeven lifestyle-types - had UTR een speciale actie opgezet. Alle beursbezoekers kregen een strippenkaart aangeboden met de kop ‘ontdek en win.’ Op deze manier werden zij aangespoord de bushaltes die her en der verspreid stonden over de beursvloer te vinden en daar hun verkregen strippenkaart te laten afstempelen. De “volle kaart” kon daarna worden ingeleverd bij de stand van UTR waar op de nieuwe website direct kon worden gekeken of men prijs had. UTR stelde 200 bijzondere prijzen ter beschikking voor deze actie. De beloningen varieerde van een midweek Vlotkamperen tot entreebewijzen voor diverse musea. In totaal heeft UTR gedurende de hele Vakantiebeurs 30.000 strippenkaarten uitgedeeld aan bezoekers.

Uit een eerste peiling blijkt dat deelnemers aan de actie de website niet alleen op de beursvloer hebben bezocht, maar ook thuis. Eén week na de introductie van de vernieuwde website www.UtrechtYourWay.nl kent dit webportal al een groot aantal bezoekers.
Uit de reacties blijkt dat men erg te spreken is over de nieuwe benadering waar UTR voor heeft gekozen. “De wensen van de gast zijn leidend in de zoektocht naar activiteiten in de regio en UTR heeft de behoefte die er was aan een dergelijk concept op verrassende wijze weten in te vullen”, aldus een bezoeker van de Vakantiebeurs.

Knooppunt van Nederland met bedrijvige steden en natuurschoon

Door: Ecktiv Redactie

Langs de Vecht en d'oude Rijnstroom... Utrecht, hart van Nederland... Deze strofen uit het ...

Lees verder
Natte voeten in een strategisch gebied vol forten

Door: Ecktiv Redactie

Een flink stuk van de Hollandse Waterlinie ligt op Utrechts grondgebied. In tijden van nood kon ...

Lees verder
De groene Utrechtse Heuvelrug en chique buitenplaatsen langs de Vecht

Door: Ecktiv Redactie

Rijke Amsterdammers richten in de Gouden Eeuw chique buitenplaatsen op langs de Utrechtse Vecht. ...

Lees verder
Lancering nieuw marketingcommunicatieconcept Utrecht Toerisme & Recreatie (UTR) groot succes.

Door: Ecktiv Redactie

De lancering van het nieuwe marketingcommunicatieconcept van Utrecht Toerisme & Recreatie (UTR) ...

Lees verder
Proefproject met Drentse Heideschapen

Door: Mireille Velthuis

Een kudde Drentse Heideschapen zijn half september 2012 uitgezet in het Máxima park Utrecht ...

Lees verder

- Advertentie -